كيش فلايت كيش فلايت .

كيش فلايت

پارك ديدني آهوان كيش

پارك ديدني آهوان كيش

امكان مشاهده آهوي زيباي ايراني ، از فاصله نزديك كه در سطح جزيره آزادانه در حال زيست است يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري كيش است.

در سال ۱۳۶۳ تعداد ۳۰ راس آهو براي حمايت از تكثير آهوي ايراني و افزودن جذابيت هاي جزيره با همكاري سازمان حفاظت محيط زيست از جزيره خارك به كيش منتقل گرديد و اكنون در بيشتر مناطق خصوصاً در شرق و جنوب جزيره به صورت گله هاي پراكنده ديده مي شوند.

پارك آهوان جزيره كيش


دوره بارداري آهو ۵-۶ ماه و طول زندگي آن حدود ۱۱ سال است. نسل اين آهو كه در بخشهايي از آسياي مركزي (قسمتهايي از ايران, جنوب غربي پاكستان , صحراي گبي ) پراكنش دارد به علت شكار بي روبه در معرض انقراض بوده و در ليست قرمز سازمان IUCN قرار دارد.

مشاهده اين جانور زيبا از فاصله زيبا در جزيره امري عادي است كه هر ببيننده ايي را به وجد مي آورد. طبق سرشماري كه در ارديبهشت سال ۱۳۸۶ باهمكاري سازمان حفاظت محيط زيست انجام گرفت, تعداد آهوان كيش بيش از ۳۵۰ راس برآورد گرديد. در حالي كه طبق آخرين سرشماري صورت گرفته تعدا آن ها به ۶۶۸ راس افزايش يافته بود.
بقاء و افزايش جمعيت آهوان در جزيره كيش با شرايط مناسب محيطي, ساخت آبشخور و توزيع علوفه در مناطق مختلف جزيره مرتبط مي باشد. نظر به آنكه در حال حاضز مهمترين عامل مرگ و مير آهوان تصادفات جاده اي مي باشد, محلي براي نگهداري آهوان در شرايط طبيعي و حتل الامكان براي استفاده توريست هاي علاقه مند به صورت سافاري پارك ايجاده شده است.

 

پارك آهوان جزيره كيش


برچسب: درختان نارگيل جزيره كيش، دهكده تيراندازي، شهر بازي كيش، غذا دادن به ماهيها در كيش، پارك آبي كيش، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۵۴:۴۴ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :